Viva Magenta este culoarea anului 2023. O culoare exuberantă care promovează optimismul și bucuria

Viva Magenta este culoarea anului 2023

Culoarea anului 2023 a fost anunțată oficial de Institutul Pantone. Viva Magenta, un semnal puternic pentru ceea ce înseamnă capacitatea umană de a trece peste orice încercare, este o culoare vie, exuberantă și veselă. Un „roşu animat, care pulsează cu mişcare”, “o culoare exuberantă care promovează optimismul şi bucuria” – astfel a fost descrisă Viva Magenta. Aici apare întrebarea: “Ce se ascunde în spatele acestei nuanțe îndrăznețe?” Ultima dată când Pantone a ales culoarea roșie a fost în urmă cu 8 ani, în 2015, odată cu lansarea Marsala. Acum, Viva Magenta vine să completeze ideea de putere, într-un context global marcat de numeroase încercări. Culoarea anului 2023 exprimă libertate de exprimare, putere și vitalitate. Și în branding și marketing, Viva Magenta transmite putere – dar într-un mod asertiv, nu agresiv – după cum spune chiar Leatrice Eiseman, director executiv al institutului Pantone.

Cum a fost aleasă culoarea anului 2023 – Viva Magenta?

După albastrul stins din 2020, după două nuanțe de gri și galben în 2021 și movul Very Peri din 2022, Pantone a ales drept culoarea anului 2023 un roșu purpuriu vibrant. Pantone 18-1750 Viva Magenta evidențiază tumultul din ultimii ani și provocările care au schimbat întreaga lume, cum ar fi pandemia de Covid-19.

„Am ales această culoare pentru că am simţit că este o nuanţă neconvenţională pentru o perioadă neconvenţională, ceva care ne-ar putea prezenta o nouă viziune”, a declarat Leatrice Eiseman, director executiv al institutului Pantone, pentru revista Time. Potrivit acestuia, Viva Magenta transmite putere, dar într-un mod asertiv, caracterizat de încredere și îndrăzneală : „Este o culoare care vibrează cu adevărat cu vervă şi vigoare, care demonstrează un nou semnal de putere, ceea ce este ceva de care avem cu toţii nevoie pentru un viitor mai optimist.”

Ce semnificație are Viva Magenta?

Pantone descrie Viva Magenta ca fiind o culoare puternică, exuberantă, dar care în egală măsură promovează bucuria și optimismul, încurajând în același timp libertatea de exprimare și experimentare. Astfel, culoarea anului 2023 “încurajează toţi oamenii să trăiască viaţa cu îndrăzneală în momentul prezent”.

După avalanșa de insecuritate la nivel global și după o perioadă plină de necunoscut, de restricții și de temeri, 2023 este anul în care oamenii sunt încurajați să-ți trăiască viaţa cu bucurie și să se bucure de prezent, creionând în același timp un viitor mai bun.

„Numele culorii în sine vă spune că aceasta este o culoare cu care să sărbătoriţi, o culoare exuberantă care promovează optimismul şi bucuria”, a mai transmis reprezentantul Pantone.

Culoarea anului 2023 – Viva Magenta în branding și marketing

Dacă Very Peri, culoarea anului 2022, a fost un reprezentant al ideii de reînnoire, 2023 și Viva Magenta vin să scoată în evidență ideea de optimism, de încredere și de libertate totală. Folosit în marketing și branding, acest roșu vibrant nu poate trece neobservat. Viva Magenta poate fi o “nuanță fără limite”. Sau, altfel spus, dacă vezi această culoare între alte zeci, n-ai cum să nu o remarci. Analog, aceasta ar putea fi strategia pentru o campanie de branding. Să folosești Viva Magenta în proiectele de marketing poate fi o adevărată provocare.

Cum puteți folosi Viva Magenta în design?

Din punct de vedere al psihologiei culorilor, nuanțele de roșu tind să comunice ideea de putere, pasiune, vigoare, exuberanță. Tocmai de aceea, Viva Magenta poate fi folosită în special în completarea altor elemente de design, ca pată de culoare. Culoarea anului 2023 poate capta interesul și are capacitatea de a fi reținută ușor. Viva Magenta va ieși cu siguranță în evidență, inclusiv dacă este folosită ca nuanță secundară în vizualurile unui brand. E important să se țină cont de raporturile de contrast. Culorile închise cum este Viva Magenta s-ar putea să nu fie cea mai bună alegere pentru culoarea de fundal, de exemplu.

Culori care funcționează foarte bine cu roșu purpuriu

Cum poate fi combinată culoarea anului 2023 în design? Roșul predominant din Viva Magenta este completat cu succes de verdele smarald. Fiind complementare, cele două creează un sentiment de bucurie și în același timp de rafinament și eleganță.

Și asocierea cu bleumarin sau violet poate fi una de succes în design și destul de îndrăzneață pentru o campanie de marketing. Simbolismul din Viva Magenta creează o lume dinamică ce încurajează experimentarea. Pornind de la această idee, culoarea anului 2023 poate fi folosită cu succes de branduri, indiferent de domeniul de activitate. Ai un proiect nou de promovare? La BT Production, dacă tu ți-l poți imagina, noi îl putem transforma în realitate.

Distribuie:

Mai multe articole