Notorietatea unui brand se construiește în timp, iar elementele vizuale și de identificare (nume, logo, slogan, culori, forme) sunt esențiale și reprezintă un punct fundamental de pornire în acest proces. Pentru a deveni popular în rândul publicului, orice produs sau serviciu trebuie să beneficieze de promovare. Publicitatea este componenta cu ajutorul căreia poți ajunge cel mai ușor la un potențial client, fie că o faci online sau offline.
Ca afacerea ta să prospere e important să vinzi. Pentru a vinde nu e suficient să ai un produs sau un serviciu, ci trebuie să-l și expui. Cel mai simplu de “intrat” în mintea publicului căruia i te adresezi este prin intermediul publicității.
Primul pas este să identifici metodele de promovare potrivite pentru brandul tău și pentru asta BT Production îți poate fi de real ajutor. În acest material facem o trecere în revistă a celor mai eficiente modalități prin care îți poți dezvolta notorietatea brandului:
Caseta luminoasă
Publicitatea outdoor rămâne una dintre principalele strategii de promovare a unui brand, iar caseta luminoasă este elementul care garantează vizibilitate 24 din 24, pe lumină sau pe întuneric. Plasate în zone strategice, casetele atrag atenția publicului larg și te ajută să dezvolți notorietatea brandului tău. Un design creativ și un mesaj bine construit vor servi drept elemente de identificare pentru produsul sau serviciul tău.
Panouri publicitare
Printre cele mai eficiente strategii din zona outdoor rămâne panoul publicitar. E suficient să faci un exercițiu și să mergi într-o zonă aglomerată, apoi să privești de jur împrejur. Vei constata că există numeroase panouri publicitare, inclusiv ale brandurile deja cunoscute pe piață. Pentru că sunt elemente vizuale amplasate în zone cu trafic foarte mare, acestea nu au cum să treacă neobservate. Tocmai din acest motiv sunt potrivite atât pentru consolidarea unui brand care se bucură deja de popularitate, cât și pentru unul nou, în ideea de a-l face cunoscut publicului de la zero. Există inclusiv panouri direcționale, care ghidează clientul spre a ajunge rapid în punctul de unde poate achiziționa produsul promovat.
Tot din categoria publicității outdoor fac parte și bannerele amplasate în stații ale mijloacelor de transport în comun, în apropierea centrelor comerciale sau în intersecții aglomerate. Toate pot fi elemente care ajută la atingerea obiectivului de dezvoltare a notorietății unui brand. Cum vezi acest lucru? În procentul din vânzări aflat în creștere și în brand recall, adică măsura în care consumatorul unui produs își amintește numele brandului din care produsul respectiv face parte.
Materiale tipărite
La fel ca panourile publicitare, și materiale tipărite îndeplinesc o funcție esențială pentru majoritatea afacerilor. Acestea pot reprezenta un mijloc eficient de promovare a unui serviciu sau a unui produs, iar un design inspirat este esențial în atragerea clienților și în dezvoltarea notorietății brandului.
Floor display
Floor display-urile sunt folosite cel mai frecvent în spațiile comerciale, în special în supermarketuri. Sunt acele suporturi personalizate pentru produse destinate vizionării și achiziționării lor. Scopul lor este să fie cât mai vizibile pentru clienți, motiv pentru care sunt montate în locuri strategice, pe podelele magazinelor. Fiind prezentat în mod individual, nu pe un raft alături de numeroase alte produse, itemul promovat cu ajutorul unui floor display are șanse mai mari să fie văzut. Acesta poate fi realizat din carton, metal, plastic sau lemn și poate avea orice formă și dimensiune, astfel încât să fie adaptat cu ușurință și creativitate brandului și produsului ce urmează a fi promovat în acest mod. Pe un floor display stau cel mai des produse din categoriile alimentație și îngrijire.
Standuri expoziționale
Ca să exiști ca brand trebuie sa fii vizibil în piață și, de preferat, să te remarci cu ceva autentic: un logo, un spot publicitar, un design al ambalajului. După ce ai toate aceste elemente, folosește-le pentru realizarea unui stand expozițional cu care să participi la evenimente cu public larg, cum sunt târgurile sau expozițiile. Pentru că vorbim de un număr mare de persoane care iau parte la astfel de evenimente, în general interesați de o anumită nișă, șansa de a crește notorietatea brandului tău este direct proporțională. Scopul este să îi atragi pe oameni către standul tău, să interacționezi cu ei și să le oferi experiențe, nu doar un simplu produs. Deși internetul a acaparat o bună parte din strategiile de promovare, mijloacele tradiționale rămân la fel de eficiente și se îmbină perfect cu cele din online. A construi o imagine de brand presupune a fi prezent în piață și a elabora strategii complexe, adresate publicului tău țintă. Cu cât ești mai prezent în online și outdoor, cu atât brandul tău va căpăta o mai mare notorietate, iar afacerea ta va deveni mai prosperă.